دانشکده داروسازی

دانشکده داروسازی دانشگاه سملوایز در سال 1955 تاسیس شده است که رشته داروسازی را به سه زبان مجاری ،انگلیسی و آلمانی به درخواست متقاضیان ارایه میدهد و در پایان دوره 5 ساله ،مدرک دکترای داروسازی به دانشجو اعطا می شود.

 فارغ التحصیلان رشته داروسازی دانشگاه سملوایز فرصت های شغلی متعددی را در پیش رو دارند.

طبق آماردریافتی، فارغ التحصیلان رشته داروسازی دانشگاه سملوایز به طور معمول ظرف مدت 21 روز از فارغ التحصیلی به استخدام دربیمارستان ها ، داروخانه ها، صنعت داروسازی، مراکز بهداشت، سازمان های نظارتی  و یا دانشگاه در می آیند.

تحقیق، توسعه و نوآوری پایه و اساس دانشکده داروسازی از زمان تاسیس آن بوده است .این دانشکده سالانه حدود 120 مقاله تحقیقات بنیادی منتشر می کند.

توسعه علوم دارویی با نوآوری در طب سنتی با همکاری شرکای صنعتی صورت می گیرد و انواع جدیدی از فرمولاسیون داروها و پیوند استخوان، به تازگی با کمک  فناوری نانو توسط این دانشکده به ثبت رسیده است.

دانشکده داروسازی دانشگاه سملوایز با چندین مرکز بین المللی تحقیقاتی در امر پژوهش و توسعه در اروپا و خارج از اروپا همکاری دارد و به الخصوص، روابط قوی با دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه کاتولیک لوون، و امپریال کالج لندن دارد.

همچنین یکی از برندگان برجسته جایزه نوبل(  یانوش هارسانی) مدرک داروسازی خود را از دانشکده داوسازی این دانشگاه دریافت کرد و همچنین دو مولکول اصلی دارو (NSCs و vinpocetin) و چند گونه خاص پارامترهای فیزیک وشیمیایی مربوط به دارو های جدید توسط  استادان این دانشکده کشف و معرفی شد.