دانشکده پزشکی

دانشکده پزشکی دانشگاه سملوایز قدیمی ترین و بزرگترین دانشکده دانشگاه سملوایز است که در سال 1769 بنا نهاده شده است.

دانشکده پزشکی سملوایز سطح بالایی از کیفیت علمی و آموزشی را در میان دیگر دانشکده های پزشکی اروپا دارا می باشد و زبان تدریس این دانشکده به سه زبان مجارستانی، انگلیسی و آلمانی به درخواست متقاضی ارائه می شود.در انتها به دانشجو مدرک دکتری پزشکی عمومی اعطا می شود.

علاوه بر فعالیت های آموزشی، دانشکده بالاترین سطح از مراقبت های بهداشتی و تحقیقات علمی پیشرفته در هر دو بخش پژوهشی و بالینی ارائه می دهد.

روابط بین المللی دانشکده پزشکی شامل همکاری های علمی و پژوهشی  و همچنین تبادل دانشجو با دیگر کشورهای جهان می باشد.

دانشکده از سال 1983 تا کنون همه ساله تبادل دانشجو و پروژه های مشترک تحقیقاتی  با دیگر دانشگاه ها از جمله  با دانشگاه Karls روپرشت (هایدلبرگ، آلمان) و دانشگاه Ludwigs آلبرت (فرایبورگ، آلمان) دارد.

دیگر دانشگاه های همکار دانشکده پزشکی دانشگاه سملوایز  در آلمان عبارتند از دانشگاه آزاد برلین، دانشگاه لوبک، و دانشگاه اولم 

همکاری بین دانشگاه سملوایز و دانشکده پزشکی Asklepios افق های جدیدی در آموزش عالی در اروپا پدید آورده است که دانشجو این فرصت را دارد که پس ازگذراندن  دو سال علوم پایه در بوداپست ، ادامه دوره خود را در هامبورگ آلمان به اتمام برساند. سر فصل دروس در دانشکده پزشکی  Asklepios به طور کامل از برنامه درسی دانشگاه سملوایز تبعیت می کند. دانشکده پزشکی Asklepios  هامبورگ  در واقع یک دانشکده دو ملیتی است که تحت  نظارت دانشکده پزشکی سملوایز است. این مدل بر اساس پیمان آمستردام پایه گذاری شد که بهیک نمونه منحصر به فرد و موفقی از آموزش مجر شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به وب سایت زیر مراجعه کنید (در آلمان):

www.asklepios.com/ach

https://www.asklepios.com/ach/studium-bewerbung/vor-studium/kosten/

در مجموع،دانشکده پزشکی دانشگاه سملوایز دارای موافقت نامه های مبادله دانشجویی با هفت موسسه فعال آموزش عالی درپنج کشور: آلمان، رومانی، اسلواکی، ژاپن و ایالات متحده است.

دانشکده پزشکی مشارکت فعالی در طرح اراسموس  لئوناردو  اتحادیه اروپا دارد.

هدف مهم دیگر فعالیت های بین المللی دانشکده پزشکی ، ارتقاء و تقویت همکاری های علمی و پژوهشی است که شامل شرکت در پروژه های تحقیقاتی مشترک، به اشتراک گذاری متون علمی و اطلاع رسانی در مورد آنها، و یا سازماندهی کنفرانس های علمی و جلسا  به طور مشترک