دانشگاه سملوایز مجارستان از معتبرترین و قدیمی ترین ترین دانشگاههای علوم پزشکی در مرکز اروپا است که فعالیت خود را از سال ۱۷۶۹ میلادی یعنی ۲۵۰ سال پیش آغاز کرده و قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی در کشور مجارستان دانشگاه سملوایز مجارستان می باشد.

این دانشگاه توسط بنیانگذارسرشناس خود پروفسور سملوایز استاد سابق دانشکده پزشکی (ایگناز سملوایز 1865-1855) که به کاشف بزرگ علت تب و پیشگیری از تب وکاشف وایتکس در جهان شهرت دارد و به معرفی استانداردهای ضد عفونی دست در کلینیک های زنان و زایمان کمک کرد تاسیس شد و نام پر افتخار پروفسور بر سر در این دانشگاه می درخشد.

با این حال، ایگناز سملوایز تنها پزشک بزرگ مرتبط با دانشگاه نیست. برای مثال، فرنتس بنه اولین واکسن آبله را تجویز کرد و یانوس بوکای کمک زیادی به کاهش مرگ و میر کودکان در اثر دیفتری کرد.

امروزه دانشگاه سملوایز با روش‌های آموزشی مدرن، برنامه‌های تحقیقاتی پیشرفته و زندگی دانشجویی هیجان‌انگیز همچنان در خط مقدم علوم پزشکی و بهداشت مجارستان قرار دارد. بیش از 11000 دانشجو به دانشگاه رای اعتماد دادند و دانشجویان بین المللی آن بیش از یک سوم هستند.

دانشگاه سملوایز مجارستان شامل دانشکده های : پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، علوم تربیتی، علوم ورزشی و دانشکده بهداشت و درمان است. دانشکده های این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت این کشور فعالیت می کنند و نام این دانشگاه در کتاب راهنمای دانشگاه های پزشکی به ثبت رسیده است.. این دانشگاه دارای رشته های متنوع تحصیلی تا مقطع دکترا میباشد:

پزشكی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، مامائی، فیزیوتراپی و تربیت بدنی  تا مقطع دکترا، تخصص و فوق تخصص میباشد.

مدرک پزشکی عمومی دانشگاه سملوایز مجارستان در لیست مدارک معتبر سازمان بهداشت جهانی قرار دارد و دانشجویان دارای این مدرک می‌توانند بدون هیچ گونه ارزیابی یا امتحانی در کل اتحادیه اروپا وآمریکا به کار بپردازند ومدرک‌ دکترای پزشکی این دانشگاه مورد تأیید هیئت بورد کالیفورنیا می‌ باشد

دانشگاه سملوایز مجارستان

چرا دانشگاه سملوایز؟

  • آموزش در سطح جهانی با 250 سال قدمت
  • به رسمیت شناختن مدرک دانشگاه در سراسر جهان
  • آموزش تمرین محور در گروه های کوچک
  • زندگی دانشجویی پر جنب و جوش در شهر بوداپست مجارستان
  • رشته های پزشکی متنوع تا مقطع دکترا
  • آموزش به زبان انگلیسی یا آلمانی و دانش رقابتی
  • دارای بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum

شهریه دانشگاه سملوایز

در اینجا شما فرصتی برای تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دارید که همگی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. شهریه های زیر برای دانشجویان بین المللی است که در برنامه های آموزش انگلیسی ثبت نام کرده اند.

  • شهریه دانشگاه سملوایز برای پزشکی تقریباً 17700 یورو هر سال به مدت 6 سال است.
  • شهریه دندانپزشکی 17200 یورو در سال برای 2 سال اول و 19600 یورو در سال برای 3 سال آخر است.
  • هزینه داروسازی 10800 یورو در سال به مدت 5 سال است.

آزمون ورودی دانشگاه سملوایز برای رشته پزشکی و دندانپزشکی

آخرین مهلت درخواست 31 می هر سال است. دانشجویان باید   هر چه سریعتر برای دریافت پذیرش اقدام کنند !

شرایط ورود زیر برای دانشجویان بین المللی است که برای پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه سملوایز اقدام می کنند.

برای پذیرش در دانشگاه سملوایز ، باید آزمون های ورودی را که در خود دانشکده پزشکی یا در سراسر جهان در مکان هایی که توسط نمایندگان رسمی منصوب شده سملوایز ارائه می شود، برگزار کنید. همچنین باید در یک مصاحبه شخصی شرکت کنید تا دانش، مهارت و انگیزه شما ارزیابی شود.

شما باید 4 آزمون چند گزینه ای را که شامل 20 سوال به مدت 20 دقیقه می باشد برای امتحان ورودی دانشگاه سملوایز قبول شوید:

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • انگلیسی عمومی
  • انگلیسی زیست پزشکی

دانشجویان پذیرفته شده از کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به ویزای دانشجویی ندارند اما باید ظرف 90 روز پس از ورود به مجارستان برای اجازه اقامت اقدام کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند، و این چیزی است که  موسسه ما نیز می تونند به آن ها کمک کنند.

دانشگاه پزشکی سملوایز به دلیل آموزش پزشکی استثنایی خود در مجارستان به طور گسترده ای مشهور است و رقابت برای درخواست برای آن را کاملاً شدید می کند. علاوه بر این، فرآیند پذیرش می‌تواند پیچیده و سخت باشد، با پیش‌نیازهای دقیق و رویه‌های قانونی که باید رعایت شود. این الزامات شامل ارائه اسناد خاصی است که باید ترجمه، محضری و قانونی شوند. عدم رعایت این معیارها منجر به رد درخواست شما می شود. با این حال، کارشناسان درجه یک پذیرش ما اینجا هستند تا به شما کمک کنند. تیم ما به طور گسترده ای به عنوان بهترین در سراسر ایران شناخته شده است، و ما می توانیم فرآیند درخواست را به طور کامل، از جمله تمام مراحل قانونی لازم، مدیریت کنیم. ما یک مشارکت قوی با دانشگاه داریم و از نکات و نکات سیستم درخواست و فرمت آزمون ورودی آنها مطلع هستیم. علاوه بر این، ما منابع کمک آموزشی برای کمک به شما در آزمون ورودی و مصاحبه شما ارائه می دهیم.

دوره های آمادگی کالج مک دنیل برای آزمون ورودی دانشگاه سملوایز

تحصیل در کالج مک دنیل مجارستان

کالج مک دنیل یک کالج خصوصی آمریکایی با پردیس در بوداپست است. این موسسه در آماده سازی دانشجویانی که مصمم به درخواست برای دوره پزشکی تمام وقت هستند تخصص دارد. دوره های مقدماتی اجباری نیستند، اما اکیدا توصیه می شود و دانشجویانی که می خواهند به دانشگاه سملویز بروند شانس بسیار بیشتری برای ورود به دوره های مک دنیل دارند .

چرا باید دوره آمادگی آزمون سملوایز را بگذرانید ؟

در طول دوره مقدماتی، دانشی در موضوعات علوم پایه لازم برای درخواست برای دانشکده پزشکی کسب خواهید کرد که شما را برای کنکوردانشگاه سملوایز آماده می کند . انگیزه بالای شما برای تحصیل و این دوره های کلاس جهانی به شما نمره رقابتی می دهد.

کالج مک دانیل دوره های پیش پزشکی را برای برنامه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی ارائه می دهد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند . یک دوره دو ترم و یک دوره فشرده وجود دارد. لطفاً توجه داشته باشید که گذراندن هیچ یک از دروس کالج شما را از امتحانات ورودی معاف نمی کند اما به شما مزیت رقابتی نسبت به سایر داوطلبان می دهد.

شهریه های دورهای آمادگی کالج مک دنیل به شرح زیر است:

دوره دو ترم: 6650 یورو در دو قسط پرداخت می شود

دوره فشرده ترم بهار: 6450 یورو یکبار پرداخت

درخواست برای دوره پیش پزشکی نیازی به آزمون ورودی یا بیشتر ندارد. تنها چیزی که به آن نیاز دارید اراده برای تحصیل و موفقیت در رشته پزشکی است.

اعتبارمدرک دانشگاه سملوایز

زمانی که تحصیلات خود را با موفقیت به پایان برسانید، مدرک بین المللی در رشته های پزشکی ،  دندانپزشکی و داروسازی دریافت خواهید کرد. این مدرک در تمام اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، و البته توسط شورای پزشکی عمومی (GMC)، سازمان بهداشت جهانی، اداره آموزش ایالتی (نیویورک، ایالات متحده آمریکا) و هیئت پزشکی کالیفرنیا پذیرفته می شود. .

خوابگاه دانشجویی دانشگاه سملوایز

دانشگاه پزشکی سملوایز در 5 خوابگاه با 700 تخت خوابگاه دانشجویی ارائه می دهد. با این حال، گرفتن یک اتاق ممکن است سخت باشد، زیرا شما باید با دانشجویان مجارستانی، آلمانی و سایر دانشجویان بین المللی که تحصیل پزشکی را به زبان انگلیسی انتخاب می کنند، رقابت کنید. پذیرش براساس وضعیت اجتماعی/رفاهی، خدمات اجتماعی و سوابق تحصیلی متقاضی است.

هزینه زندگی در بوداپست بیش از حد قابل قبول است، بنابراین اجاره آپارتمان احتمالا گزینه بهتری خواهد بود. قیمت اجاره آپارتمان از 400 یورو شروع می شود و میانگین خدمات آب و برق تقریباً 200 یورو در ماه است.  همراه با سایر هزینه های زندگی مانند غذا و سرگرمی، می توانید انتظار داشته باشید که از  900 یورو تا 1000 یورو در ماه هزینه کنید.

بوداپست به عنوان یکی از پرجمعیت ترین پایتخت های اروپا، سرگرمی های زیادی برای ارائه دارد. احتمالاً کسانی از شما که به فرهنگ و تاریخ علاقه مند هستند، خوش شانس ترین خواهند بود. در اینجا می توانید از موزه های تاریخی، بناهای تاریخی و قلعه ها دیدن کنید. توصیه می کنیم در اطراف رودخانه دانوب یا در پارک شهر قدم بزنید تا واقعا حال و هوای بوداپست را تجربه کنید.

در مورد فعالیت های شب زنده داری، شهر به هیچ وجه کم کاری برای انجام دادن ندارد. در اینجا می توانید انواع باشگاه ها، رستوران ها، میخانه ها و جشنواره ها را پیدا کنید. اگر دوست دارید به کنسرت بروید و اجراکنندگان مورد علاقه خود را به صورت زنده ببینید، به احتمال زیاد آنها را اینجا در بوداپست ببینید.

رنکینگ و رتبه دانشگاه سملوایز در سال 2024

دانشگاه سملوایز یکی از برترین دانشگاه های دولتی بوداپست مجارستان است. در رتبه بندی سایت QS در سال 2024 در رتبه 101-150 دانشگاه برتر دنیا و رتبه 41 برای آموزش در اروپا و رتبه 85 در جهان برای سلامت و رفاه خوب قرار داده است و دررشته های داروسازی پزشکی و دندانپزشکی در میان دانشگاههای مجارستان رتبه ی اول را دارد .( لیست رنكينگ و رتبه بندی دانشگاه سملوايز مجارستان )

آموزش عالی تایمز، دانشگاه پزشکی Semmelweis را در

USNews Semmelweis را به عنوان دومین دانشگاه برتر مجارستان، 31 برای تحقیقات ژنتیک در اروپا، و 45 برای همکاری بین المللی در انکولوژی در رابطه با پزشکی رتبه بندی می کند.

علاوه بر این، دانشگاه های برتر، سملوایز را در بین 100 تا 140 دانشگاه برتر جهان قرار داده است.

  • رتبه 101-150 در بین دانشگاه های جهان در سال 2024 براساس سایت QS                 
  • رتبه 251-300 در بین دانشگاه های جهان در سال 2024 بر اساس سایت  Times Higher Education (THE)                                                                                                                     
  • رتبه  101-150در بین دانشگاه های جهان در سال 2023 براساس سایت QS                 
  • رتبه 201-250 در بین دانشگاه های جهان در سال 2023 بر اساس سایت  Times Higher Education (THE)                                                                                                                     
  • رتبه 277 جهانی رشته دندانپزشکی دانشگاه سملوایز در سال 2024                               
  • رتبه  163 جهانی رشته چشم پزشکی دانشگاه سملوایز در سال 2024                             
  • رتبه 311 جهانی رشته ارتودنسی دانشگاه سملوایز در سال 2024                                  
  • رتبه 482 جهانی رشته فیزوتراپی دانشگاه سملوایز در سال 2024
رتبه بندی جهانی دانشگاه سملوایز مجارستان در سال 2024
رتبه بندی جهانی دانشگاه سملوایز مجارستان در سال 2024

این دانشگاه دارای بیش از ۱۱۰۰۰ دانشجو از بیش از ۶۰ کشورجهان می‌باشد، هر پنج دانشکده این دانشگاه به سه زبان  انگلیسی، آلمانی ،ایتالیایی و مجاری به دانشجویان تا مقطع دکتری آموزش می‌دهند و هرساله پذیرای تعداد زیادی دانشجوی خارجی متقاضی تحصیل در مجارستان از کشورهای اسکاندیناوی نروژ ، آلمان ، اتریش ، انگلستان،آمریکا، اسراییل، ، یونان، ایران، ترکیه و .. می باشد.با این حال، دانشجویان آلمانی اکثر دانشجویان بین المللی را تشکیل می دهند

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز اولین دانشگاه مجارستانی بود که در آلمان شروع به ارائه رشته های پزشکی  در سال  1834 میلادی کرد.

این دانشگاه از سال 1983 به طور مداوم در حال تبادل دانشجو و برنامه های تحصیلی با دانشگاههای  معتبر آلمان مانند دانشگاه Ruprecht Karls،Lubeck ،ULM،Albert Ludwigs می باشد و در مجموع دانشکده پزشکی دانشگاه سملوایز دارای توافق نامه های معتبر تحصیلی با هفت موسسه آموزش عالی در پنج کشور آلمان، رومانی، اسلواکی، ژاپن و ایالات متحده است.

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز همچنین بزرگترین موسسه مراقبت های پزشکی در مجارستان است که با بیش از ۹۰۰۰ کارمند و ۳۰۰۰ تخت بالینی در بیمارستان های آموزشی و درمانگاه های  خود ،نیازهای مراقبت بهداشتی جمعیت این کشور را پوشش می دهد

دانشجویان از 74 کشورجهان واز 5 قاره در دانشگاه سملوایز مشغول به تحصیل هستند که از میان 3450 دانشجوی خارجی ، 1143 دانشجوی آلمانی به زبان آلمانی، ، 205 دانشجوی ایتالیایی به زبان ایتالیایی ، 418 دانشجوی ایرانی و مابقی  دانشجویان از کشورهای کانادا ، انگلستان، نروژ، کره جنوبی، ژاپن، اسلواکی،اسراییل هستنند.

کتابخانه دانشگاه پزشکی سملوایز با یک چهارم میلیون کتاب دارای یکی از بزرگترین و بهترین مجموعه کتاب های پزشکی و بیولوژیکی در مجارستان می باشد که در میان دانشگاه های مجاری، سملوایز بیشترین تعداد نشریات علمی را منتشر نموده است.

این دانشگاه مورد تایید ایران و وزارت بهداشت است و از نظر علمی جایگاه ویژه ای را در جهان دارا می باشد.

رشته های تحصیلی دانشگاه سملوایز مجارستان

  • رشته پزشکی : 6 سال
  • رشته دندانپزشکی: 5 سال
  • رشته داروسازی: 5 سال

رشته های تحصیلی که برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه سملوایز ارائه میشود:

  • لیسانس فیزیوتراپی:  4 سال
  • لیسانس پرستاری:      4 سال
  • لیسانس مامایی :      4 سال
  • لیسانس اپتومتری :    4 سال
  • فوق لیسانس فیزیوتراپی :  یک سال ونیم
  • فوق لیسانس پرستاری :  یک سال و نیم

رشته پزشکی  متشکل از ۶ سال تحصیلی می‌باشد.

سال اول و دوم علوم پایه پزشکی، ۳ سال بعد شامل آموزش کلینیکال پزشکی، و سال آخر شامل اینترنی و امتحان بورد پزشکی عمومی می‌باشد.

رشته دندان پزشکی متشکل از 5 سال تحصیلی می‌باشد.

دانشجویانی که این دوره را با موفقیت به پایان برسانند و همچنین امتحان نهایی را در پایان دوره اموزشی پشت سر بگذارند،مدرک دکتری دندان پزشکی را دریافت خواهند کرد.

دوره های اموزشی مقطع دکتری در دانشکده دندان پزشکی با یک ازمون تخصصی در انتها در زمینه های زیر در دسترس میباشند.

ارتودنسی

اگر شما تمایل دارید که در امتحان تخصص شرکت کنید باید با موارد مورد نیاز فوق مواجه شوید: بر اساس قانون مجاری دانشجو میتواند امتحان تخصص را بعد از 36 ماه انجام برنامه عملی حرفه ای پشت سر بگذارد.برای اتمام این برنامه عملی همچنین شما باید یک مجوز کار دریافت نمائید.

تمرینات عملی تخصصی شامل تحقیقات نظری و درمان بیماران میباشد.برای فهم بهتر تحقیقات نظری نیاز دارید که به دستور زبان مجاری به خوبی مسلط باشید و توانایی ارتباط بر قرار کردن با بیماران را داشته باشید. شهروندان غیر مجاری باید مدرک نوستریفیکیتد را داشته باشند.

دانشکده دندان پزشکی دارای برنامه پی اچ دی تایید شده ای است که در علوم پزشکی انرا تحقیق مینامند. در حال حاضر نزدیک به 800 دانشجوی دندان پزشکی در حال مطالعه در دانشکده وجود دارند و 40% انها دانشجویان بین المللی هستند.دانشکده همچنین 100 پروفسور و استاد راهنمای تمام وقت و نیمه وقت دارد.

شرط ورود به دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست مجارستان قبولي درامتحان ورودی کتبی زيست شناسي، شيمي و زبان انگليسي و قبولی درمصاحبه شفاهی می باشد.

در صورتیکه دانشجو در امتحان ورودی دانشگاه علوم پزشکي سملوايز مجارستان قبول نشود طي نمودن دوره پیش پزشکی  کالج مک دنیل الزامی است.

دوره پیش دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکي سملوايز را همه ساله کالج مک دنیل در شهر بوداپست برگزار می نماید و دانشجویان متقاضی تحصیل درمجارستان در این دوره شرکت نموده و پس از پایان دوره در امتحان ورودی دانشگاه سملوایز شرکت می نمایند.

توجه داشته باشید طبق سیستم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سملوایز دانشجویان مشغول تحصیل در مجارستان اگر درسی را در ترم اول مردود شوند مثلا شیمی یک،شیمی یک را می توانند از حالت پیش نیاز برای درس شیمی دو، به حالت همنیاز با درس شیمی دو انتخاب واحد کنند و در زمان امتحانات پایان ترم هر دو درس شیمی یک و شیمی دو را امتحان دهند و از مردودی سال تحصیلی خود در کشور مجارستان در دانشگاه علوم پزشکی سملوایز جلوگیری کنند

ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی سملوایز (به هر سه زبان انگلیسی، آلمانی و مجاری) در رشتۀ پزشکی 3200 نفر، رشتۀ پزشکی 630 نفر و در رشتۀ داروسازی 649 نفر است.

زندگی به عنوان یک دانشجوی پزشکی در بوداپست، مجارستان

نمای آسمان پردیس دانشگاه پزشکی سملوایز

نمای آسمان پردیس دانشگاه پزشکی سملوایز
نمای آسمان پردیس دانشگاه پزشکی سملوایز

بوداپست یکی از شهرهای جواهری در رودخانه دانوب است، اما همیشه یک شهر واحد مانند وین و براتیسلاوا نبوده. در واقع، بودا و پست در بیشتر زمان وجود خود، شهرهای مجزا در سواحل مخالف رودخانه بودند. در حالی که آنها در سال 1873 در یک موجودیت واحد متحد شدند ولی نام رایج بوداپست را حذف نکردند.

بودا در کرانه غربی قرار دارد و ارتفاعات تپه ای شهر را در خود جای داده است. منطقه تاریخی قلعه اینجاست و دارای نقاط دیدنی و دیدنی زیادی است. بودا همچنین به لطف ارتفاعش، دید بهتری دارد.

“پِست” در کرانه شرقی، سرزنده‌تر و پرجمعیت‌تر شهر است. اینجا ساختمان پارلمان مجارستان، مراکز خرید و بازارهای کشاورزان است. “بارهای” محلی در بین گردشگران و دانشجویان بین المللی محبوب هستند. این مکان ها ساختمان های متروکه را اشغال می کنند و جذابیت های هنری فرهنگ هیپستر را به سطح جدیدی می برند.

حالا که صحبت از فرهنگ شد، بوداپست چیزهای زیادی برای ارائه در قلمرو خود دارد. این شهر برای حفظ اصالت و تاریخ ساختمان های جدید، محدودیت های ارتفاعی را در نظر گرفته است. بیشتر مناره های بالای پشت بام ها معابد، ساختمان های عمومی و پل ها هستند. بنابراین، پیاده‌روی در شهر برای عابران پیاده احساس سفر در زمان خاصی دارد.

این اثر زمانی توسط بسیاری از موزه ها، گالری های هنری، بیش از 40 سالن تئاتر، هفت سالن کنسرت و یک سالن اپرا تقویت می شود. زندگی فرهنگی بوداپست شامل بسیاری از جشنواره های موسیقی و هنری است که ستاره های بین المللی را به صحنه های محلی می آورد. یکی از آنها، جشنواره Sziget، یکی از 5 جشنواره برتر اروپا است و هر ساله در جزیره ای در شهر برگزار می شود.

جزایر روی دانوب نیز از دیدنی‌های بسیار دیدنی هستند. آنها به عنوان مناطق تفریحی عمل می کنند که در آن مردم می توانند از پیاده روی در پارک لذت ببرند یا در نیمکت پارتی، یک فعالیت تفریحی محبوب در میان جوانان محلی، شرکت کنند. علاوه بر این، گزینه‌های ورزش‌های آبی شامل ویک‌برد، جت اسکی، و قایقرانی است.

آخرین اما نه کم اهمیت، یکی از انواع تفریحات بوداپست را از هر پایتخت دیگری متمایز می کند : غارنوردی، بوداپست بیش از سی هزار فوت غار قابل کاوش دارد. ماجراجویان می توانند دنیای زیرین را با یک راهنما کشف کنند و سطوح دشواری مختلفی وجود دارد. تورهای قابل دسترس تر از طریق بخش های سنگفرش و روشن غارها هستند.

سفری چند فرهنگی در محوطه دانشگاه سملوایز در بوداپست

به شهر بوداپست خوش آمدید، جایی که تنوع و شمول در هماهنگی رشد می کند. از آنجایی که دانشجویان با پیشینه‌های مختلف همگرا می‌شوند، دانشگاه سملوایز در تامین نیازهای منحصربه‌فرد آن‌ها دقت زیادی می‌کند و محیطی را ایجاد می‌کند که چندفرهنگی را جشن می‌گیرد.

منظره شهر با سمفونی مساجد ، کلیساها و کنیسه ها آراسته شده است که نشان دهنده همزیستی ادیان مختلف است. در انتظار ماجراجویی‌های خوراکی با تعداد بیشماری از رستوران‌های وگان ، کوشر ، و حلال است که با ذائقه‌های متنوع دانش‌آموزان پذیرایی می‌کنند.

فرهنگ مجارستان ملیله ای از ایمنی و احترام می بافد و رفاه و بیان فرهنگی همه دانش آموزان از جمله زنان حجابی را تضمین می کند. در سرتاسر پردیس و شهر، دانشکده پزشکی به طور فعال فضایی فراگیر و دلپذیر را ایجاد می کند و از موزاییک تنوع شادی می کند و غنای پیشینه های فرهنگی را ارج می نهد.

هزینه زندگی در بوداپست مجارستان

تجربه ما در طول این سال ها بینش ارزشمندی را در زمینه املاک و مستغلات به ما ارائه کرده است که با کمک آن به شما در یافتن بهترین محل اقامت برای خود کمک می کنیم.

  • اجاره: حدود 400 یورو در ماه
  • خدمات رفاهی : 200 یورو در ماه
  • حمل و نقل: حدود 50 یورو در ماه
  • غذا : حدود 250 یورو در ماه
  • اوقات فراغت : حدود 150 یورو در ماه

فعالیت های فوق برنامه و اوقات فراغت در دانشگاه سملوایز

دانشجویان پردیس پزشکی دانشگاه سملویز

دانشگاه پزشکی سملوایز دارای بیش از 3000 دانشجوی بین المللی است و از نظر فعالیت های فوق برنامه و اوقات فراغت می توان آنها را جذب کرد. مدرسه دانش آموزان را تشویق می کند تا در تحقیقات، ورزش و تفریح ​​شرکت کنند.

برنامه های تحقیقاتی بر روی علوم زیستی و پزشکی تمرکز دارند. دانشگاه سملوایز قصد دارد به یکی از 5 دانشگاه برتر علوم پزشکی در اروپا تبدیل شود و در دستیابی به این هدف در هزینه و تلاش صرفه جویی نمی کند.

دانشمندان محلی تحقیقات خود را در مجلات بین المللی معتبر منتشر می کنند. بنابراین، دانش آموزان با استعداد تحصیلی فرصت های بسیار خوبی برای تأثیرگذاری بر علم پزشکی قرن بیست و یکم دارند. دانشجویان درگیر می توانند کار خود را در چند کنفرانس نشان دهند و همچنین می توانند مهارت های خود را در رویدادهای شغلی در دانشگاه به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، دانش‌آموزان ممکن است در چند باشگاه که فعالیت‌ها و رویدادها را سازماندهی می‌کنند، عضویت پیدا کنند. انجمن دانشجویان پزشکی بوداپست در جامعه محلی بسیار فعال است. این سازمان رویدادهای خیریه و سخنرانی های پزشکی پیشگیرانه را برای دانش آموزان دبیرستانی در موسسات آموزش انگلیسی برگزار می کند.

باشگاه مورد علاقه دیگر انجمن بین المللی دانشجویی سملوایز است. این سازمان رویدادهای سرگرم کننده ای را برای دانش آموزان ایجاد می کند تا دوست شوند و با فرهنگ مجارستان آشنا شوند. جشنواره سالانه غذای چندفرهنگی برای بین المللی ها ضروری است تا غذاهای ملی خود را به نمایش بگذارند و طعم جهان را بچشند.

علاوه بر این، دانشگاه سملوایز بسیاری از رویدادهای فرهنگی دیگر را برای لذت بردن از خود سازماندهی می کند. اردوی Freshers’ Ball، Fresher’s Ball، Semmelweis Carnival و Semmelweis Festival بهار برخی از مهم ترین جشن ها هستند.

نکته آخر اینکه دانشگاه دانشجویان را به شرکت در ورزش تشویق می کند. کلاس های تربیت بدنی در دو سال اول اجباری است و ورزش های تیمی شامل واترپلو، والیبال، بسکتبال، فوتبال و هندبال است. دانش آموزان می توانند در هر دو سطح رقابتی و آماتور در این فعالیت ها شرکت کنند. ورزش های اختیاری مانند جودو، ایروبیک، یوگا، تنیس، فریزبی و زومبا نیز وجود دارد.

تاریخ شروع ترم های دانشگاه سملوایز

ترم پاییز دانشگاه سملوایز حدود 10 سپتامبر شروع می شود و در حدود 15 دسامبر به پایان می رسد. 16 دسامبر تا 31 ژانویه زمان امتحان دانشگاه سملوایز است. ترم بهاردانشگاه هم از ابتدای فوریه شروع می شود و تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد. دوره امتحان پایان ترم بلافاصله بعد از آن شروع می شود و در اوایل تیرماه به پایان می رسد.

سوالات اغلب پرسیده شده در مورد زندگی و تحصیل دردانشگاه پزشکی سملویز مجارستان

دانشگاه سملویز کجاست؟

این دانشگاه در بوداپست مجارستان واقع شده است. این شهر در میان رودخانه دانوب قرار دارد و یک مرکز فرهنگی دیدنی است. آدرس دانشگاه پزشکی سملوایز : Budapest, Üllői út 26, 1085, Hungary

آیا می توانید به دانشگاه پزشکی سملوایز منتقل شوید؟

بله. امکان انتقال برای دانشجویان پزشکی وجود دارد.

آیا می توانید در مقطع کارشناسی ارشد پزشکی در دانشگاه پزشکی سملوایز تحصیل کنید؟

خیر. طب سریع در این دانشکده پزشکی امکان پذیر نیست.

هزینه تحصیل در دانشگاه سملوایزچقدر است؟

دانشجویان بین المللی حدود 17700 یورو در سال برای پزشکی و  17200 یورو در سال برای 2 سال اول و 19600 یورو در سال برای 3 سال گذشته پرداخت می کنند. هزینه داروخانه 10800 یورو در سال است.

آیا دانشگاه سملوایز معتبر است؟

فارغ التحصیلان پزشکی این دانشگاه از مدارک خود به رسمیت شناخته می شوند. سازمان بهداشت جهانی آن را از طریق فهرست جهانی دانشکده های پزشکی خود به رسمیت می شناسد. علاوه بر این، شورای پزشکی عمومی بریتانیا نیز این دانشگاه را به رسمیت می شناسد.

آیا دانشگاه سملوایزبه زبان انگلیسی تدریس می کند؟

این دانشگاه چندین برنامه دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شود. شما می توانید پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان انگلیسی بخوانید.

آیا دانشگاه پزشکی سملوایز دارای فارغ التحصیلانی است که در GMC ثبت نام کرده اند؟

بله. این دانشگاه بیش از 500 فارغ التحصیل دارد که در شورای پزشکی عمومی انگلستان ثبت نام کرده اند.

آیا برای دانشگاه سملویز آزمون ورودی وجود دارد؟

بله . 4 آزمون چند گزینه ای در زیست شناسی، شیمی، انگلیسی عمومی و انگلیسی زیست پزشکی وجود دارد.

شرایط ورود به دانشگاه پزشکی سملوایز چیست؟

دانش آموزان باید در آزمون ورودی و مصاحبه شرکت کنند.

ترم دانشگاه سملوایزاز چه زمانی شروع میشود؟

سال تحصیلی در حدود 10 سپتامبر آغاز می شود.

آخرین مهلت درخواست برای دانشگاه سملوایزچه زمانی است؟

مهلت درخواست معمولاً در پایان ماه می است.

آیا سملوایز دانشگاه خوبی است؟

دانشگاه سملوایزیک مقام پیشرو در پزشکی و مراقبت های بهداشتی در اروپای مرکزی است. هدف دانشکده پزشکی تبدیل شدن به 5 دانشگاه برتر برای علوم بهداشتی در اروپا است و برای رسیدن به این هدف در هیچ هزینه ای صرفه جویی نمی کند. دانش آموزان در دانشگاه سملوایزاز یک برنامه تحقیقاتی پیشرفته، جامعه دانشجویی پر جنب و جوش و آموزش عالی بهره می برند.

دانشگاه سملوایز دولتی است یا خصوصی؟

دانشگاه سملویز یک مدرسه دولتی است.